Aanleiding om aan te melden bij YvanT kan zijn dat u:
  • zich angstig voelt en activiteiten vermijdt 
  • zich somber voelt 
  • veel piekert 
  • regelmatig ruzie heeft met uw partner 
  • samen met uw partner wilt werken aan uw relatie 
  • iets ernstigs heeft meegemaakt ( ziekte, verlies van een naaste) 
  • onbegrepen lichamelijke klachten heeft (hoofdpijn, maagpijn) 
  • werk- of studieproblemen heeft 
  Mijn aanpak

Kort gezegd ga ik met mensen op zoek naar  hoe zij de rol van hun verstand beter kunnen relativeren en daardoor meer kunnen genieten in het hier en nu. Dit biedt  ruimte voor  wat echt  van belang is in het leven, humor en compassie.

Onderdelen zijn:

  • onderzoeken waar je warm voor loopt, wat bezieling geeft, waar je goed in bent
  • grenzen erkennen door beperkingen
  • beperkingen zoveel mogelijk omzetten in mogelijkheden
  • verantwoordelijkheid nemen voor de eigen weg en keuzes daarin

Bij de methodieken die ik gebruik put ik onder andere uit :

Acceptance Commitment Therapy (ACT) onder andere bij piekeren en somberheid 

EMDR als er sprake is van een traumatische gebeurtenis die u blijft hinderen in het dagelijks leven , 

Emotionally focussed therapy (EFT) als er sprake is van relatie problemen

Oplossingsgerichte technieken vanuit het gedachtegoed van de positieve psychologie

Aandachtsgerichte cognitieve therapie (MBCT): aandachtstraining onder andere effectief bij piekeren, somberheid

Verder lezen:



Ervaringen met YvanT

Het is lastig om na een vervelende periode in je leven de draad weer op te pakken, vooral als je daardoor ook nog eens je baan kwijtraakt.
Zonder dit extra steuntje in de rug was dit waarschijnlijk niet gelukt. 
Al met al zeer waardevol dus.

De gesprekken heb ik als prettig ervaren. Aanvankelijk stond ik zeer sceptisch ten opzichte van de aanpak en het nut ervan mede door mijn nogal depressieve kijk op alles en mijn gebrek aan vitaliteit. De gesprekken waren een soort van warm bad waardoor ik het gevoel kreeg goed bezig te zijn hoewel ik het eind van de tunnel nog niet zie. De gesprekken hebben mij in mijn hoofd wel een zekere rust en acceptatie van mezelf gegeven en dit vind ik voorlopig het belangrijkste. Ik zal nog veel moeten presteren in mijn zoektocht naar een nieuwe beetje leuke herstart in het leven, maar heb niet meer zo het gevoel hier alleen in te staan. Het geheel was een broodnodige, positieve ervaring.

Ik kwam erachter dat ik neiging heb mijn negatieve gevoelens te bagatelliseren en relativeren. Kop op en doorgaan.
Ik ben me er nu meer bewust van als ik negatieve gevoelens heb. Ik probeer ze te uiten. Ik ga er nu vanuit dat je mensen wel eens kan kwetsen en dat ik soms onredelijk ben. Daar kan je altijd nog eens op terug komen

Ik heb het gevoel dat een aantal puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Ik heb wat mij drijft nu beter op een rijtje. Ik wil graag meer verbondenheid met anderen in mijn werk.